FANDOM

Spiralny – rodzaj bytu w uniwersum Tengen Toppa Gurren Lagann. Byty spiralne posiadają spiralną energię. Istnieje ona w formach życia posiadających DNA w kształcie helisy, a nawet w galaktykach o kształcie spirali. Jedną z takich form są ludzie.

Kittan spiralna energia (anime)

Kittan aktywujący swoją spiralną energię

Spiralna energia zwiększa potencjał danego osobnika i sprawia, że wytrwale podąża on ku swoim celom. Spiralni mają zdolność do bezustannej walki i ewolucji niezależnie od warunków otoczenia.

Przeciwnikami Spiralnych są Anty-Spiralni. Boją się oni nieskończonej mocy Spiralnych, więc toczą z nimi wojnę. Na skutek wielu bitew i potyczek Spiralni zostali zmuszeni do wycofania się na planety będące ich domami, na przykład na Ziemię.

Anty-Spiralni po takim zwycięstwie zainstalowali machiny mające kontrolować populację spiralnych, dla Ziemi był to Księżyc. Miały one aktywować się, kiedy liczba istot Spiralnych żyjących na danej planecie przekroczyła odpowiedni limit, dla Ziemi limit ten wynosił 1 milion, a Księżyc miał po przekroczeniu limitu spaść na Ziemię i zniszczyć jej populację.