FANDOM

Jeeha (ジーハ) – podziemna wioska, z której pochodzą Simon oraz Kamina. Mieszkańcy hodują wieprzokrety dla mięsa i ubrań, ludzie nazywani kopaczami kopią tunele, aby wioska się rozwijała i rozrastała, a całość jest głęboko pod powierzchnią ziemi i nie ma kontaktu ze światem zewnętrznym. Sąsiednia wioska to Littner[1].

Historia Edytuj

Jeeha (anime)

W powszechnym mniemaniu nie istniało coś takiego, jak powierzchnia, a nad sufitem wioski nie było nieba. Szef wioski pilnował, by wszyscy pracowali i wielokrotnie musiał się zmierzać z Kaminą. Kamina pamięta swojego ojca, który wyszedł na powierzchnię (a nawet zabrał swojego syna na krótko na powierzchnię) i jest niezwykle ambitny. On i jego brygada Gurren-dan często sprawiali kłopoty, próbując się wydostać czy zrobić zamieszanie w wiosce[1].

Pewnego dnia Simon znalazł kamień, który pulsuje dziwnym światłem oraz tajemniczą, wielką twarz. Nie wiedział, do czego służą te rzeczy ani czym są, więc po prostu podzielił się z Kaminą swoim odkryciem[1].

Ludzie mieszkający w Jeeha żyli w wiecznym strachu przed trzęsieniami ziemi, które mogłyby sprawić, że wioska się zawali. Krótko po kolejnym wybryku Kaminy, który obejmował wypuszczenie stada wieprzokretów i próbę ucieczki na ich grzbietach, przy czym Simon miał rozbić sufit swoim wiertłem kopacza, nastąpiło kolejne trzęsienie ziemi. Szef wioski powstrzymał ucieczkę, ale sufit zawalił się na skutek wspomnianego trzęsienia ziemi. Do środka wpadł ogromny Gunmen, a za nim Yoko. Simon odnalazł znalezioną przez siebie wcześniej „wielką twarz” i wykorzystał ją do walki, co poskutkowało zwycięstwem. Po bitwie cała trójka udała się na powierzchnię[1].

Mieszkańcy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Jeeha pochodzi od słowa „hashi” w języku japońskim, które oznacza „koniec”.
  • „Jiha” w języku koreańskim oznacza „pod ziemią”.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Odcinek 1: Swoim wiertłem przebij się przez niebiosa!