FANDOM

Gurren Gakuen Hen – manga, której akcja rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości w szkole wyższej, wydana w celu promocji premiery pierwszego filmu z serii, Tengen Toppa Gurren Lagann Movie: Gurren-hen. Manga ta jest parodią zarówno parodią uniwersum Tengen Toppa Gurren Lagann, jak i mang osadzonych w świecie szkół wyższych.

Gurren Gakuen Hen

Okładka

Podstawowe różnice w uniwersum Edytuj

Poniżej wymienione są rzeczy, które różnią świat Gurren Gakuen Hen od oryginalnego.

  • Nie ma Gunmenów.
  • Nia i Simon trzymają się razem, co dało mu siłę do pokonania Virala, w przeciwieństwie do wydarzeń z anime, w którym walczył z Viralem samotnie.
  • Nia ma rozdwojenie jaźni i drugą, złą osobowość. Niawiązuje to do Anty-Spiralnej Nii w anime.
  • Lordgenome to przesadnie kochający ojciec rozpuszczający swoją córkę i uważający, że nikt na nią nie zasługuje. Jego nadmierna protekcja wobec córki prowadzi do tego, że staje się ona zamknięta w sobie i rozwija się jej zła strona, druga osobowość.
  • Rossiu Adai jest starszy od Simona.
  • Kittan Bachika zarządza Gangiem Gurren, a Kamina jest w osobnej drużynie złożonej z siebie samego, Simona, Yoko Littner i w późniejszym czasie także Nii.
  • Kittan jest antagonistą w przeciwieństwie do jego postaci z anime.
  • Simon pobił Virala, natomiast w anime to Viral wygrał.

Postacie Edytuj

Poniżej opisane są wersje postaci z uniwersum Tengen Toppa Gurren Lagann, które przedstawione zostały w tej mandze.

Dayakka Edytuj

Dayakka to nauczyciel w Gurren High School, który jest mężem jednej z uczennic, Kiyoh.

Kamina Edytuj

Jeden z Wielkich Banchou w Gurren High School, wierzący w moc ludzkiej duszy oraz w Simona, jego przyjaciel z dzieciństwa. Nigdy nie wchodzi do pokoju Simona przez drzwi. Ma słabość dla Yoko. Bierze Nię pod opiekę, kiedy ta dołącza do ich paczki przyjaciół.

Kittan Bachika Edytuj

Lider Gangu Gurren, często wdający się w bójki z Kaminą. Drażliwy wobec tematu małżeństwa, czego powodem jest małżeństwo Kiyoh z Dayakką.

Leeron Edytuj

Leeron to dziekan Gurren High School.

Lordgenome Edytuj

Dyrektor szkoły rywalizującej ze Gurren High School, Teppelin High. Zbyt mocno kochający ojciec, który chce kontrolować swoją córkę i nie rozumie, że sam jest powodem jej choroby psychicznej.

Nia Edytuj

Córka Lordgenome'a, która buntuje się przeciwko swojemu ojcu z powodu jego despotycznego zachowania. Jest bardzo niewinna i podobnie jak Kamina wierzy w ludzką duszę. Ma drugą, złą osobowość.

Rossiu Adai Edytuj

Przewdoniczący klasy, który traktuje swoje zadanie oraz lekcje bardzo poważnie. Zajmuje się większością codziennych spraw w Gurren High School.

Simon Edytuj

Osierocony chłopak, którego od urodzenia prześladuje pech i który pragnie spokojnego, „bardzo normalnego życia”. Jego przyjaciółmi z dzieciństwa są Kamina oraz Yoko. Yoko stara się nim opiekować, a Kamina jest dla niego jak starszy brat. Simon zakochuje się w Nii, co pomaga mu radzić sobie wbrew przeciwnościom losu.

Yoko Littner Edytuj

Silna wojowniczka Gurren High School. Często ma przy sobie włócznię, którą nosi w torbie na plecach. Przyjaciółka Simona z dzieciństwa, widzi go jako młodszego brata. Kłóci się z Kaminą z powodu jego uporu, ale zdaje się odwzajemniać jego uczucie.

Viral Edytuj

Jeden z uczniów Lordgenome'a. Jego zadaniem jest ochrona Nii, co mu się nie udało kilka razy, więc musiał powtarzać klasę.

Czterech GenerałówEdytuj

Wszyscy byli Banchou w Teppelin High, wynajętymi do porwania Nii, wszyscy zostali pokonani: Adiane przez Yoko, Thymilph i Guame sami sobie zaszkodzili niepowodzeniem własnego planu, a Cydomander został zaatakowany przez rekina, podczas gdy mówił innym obecnym osobom, że zwycięży.

Nawigacja Edytuj

Manga

Tengen Toppa Gurren Lagann · Gurren Gakuen Hen